Po drátě 4: Řešení vedlejší úlohy č. 72

Kód pro získání této vedlejší úloze poskytoval sám robůtek osobně. Patička mailů, v nichž chodilo zadání úloh, se malinko lišila od patiček v ostatních mailech: byl v ní odkaz na robůtkovu homepage. Kdo ji chvíli zkoumal, všiml si, že robůtkův portrét je animovaný. Na obrazovce, kterou má robůtek na sobě, běžel kód 99:SKYNET.

Samotná úloha nabádala připojit se na daný stroj a port po telnetu. Na toho, kdo tak učinil, vyskočily následující instrukce:

Zde je mozno programovat nas hraci strojek. Pouziva specificky format vstupu,
o kterem je znamo to, ze je cten po znacich, a cokoliv, co neni cislice,
pismeno, plus nebo minus, je ignorovano.

Pismena jsou ctena po blocich, cteni je zastaveno na poslednim znaku pred
cislici. Nactena pismena udavaji funkce, ktere jsou prirazeny objektum.
Kazdy objekt smi mit najednou jen jednu funkci, pri pokusu o prirazeni druhe
funkce nebo neplatne funkce je prirazeni preskoceno a je pokracovano prirazenim
dalsi funkce dalsimu objektu. Funkce jsou prirazeny najednou.

Cislice jsou rovnez cteny po blocich, jednotlive cislice jsou secteny a hraci
strojek provede prislusny pocet kroku bez prirazovani novych funkci.

Po nacteni cislic (a provedeni prislusneho poctu kroku) jsou opet ctena
pismena, pak opet cislice, atd., dokud neni dosazeno uspesneho nebo neuspesneho
finalniho stavu, nebo prekrocen maximalni povoleny pocet kroku strojku.

Zadej vstup (ukonceny Enterem): 

Po zadání vstupu se spustila textová verze slavné hry Lemmings. Co se týče ovládání hry, instrukce vlastně říkají téměř vše. Dodáme jen, že funkce byly lumíkům přiřazovány v pořadí od toho, který "nejdříve vylezl", a že bylo možné přiřadit následující funkce (zcela v souladu s originální hrou a v pořadí, v jakém byly funkce v originální hře seřazeny):

a lumík umí šplhat po zdech
b padáček (lumík přežije pád z velké výšky)
c lumík exploduje
d lumík se zastaví, blokuje cestu a otáčí směr dalších lumíků
e lumík staví schody
f lumík kope díru vodorovně
g lumík kope díru šikmo dolů
h lumík kope díru přímo dolů

Funkci f je možné úspěšně aktivovat, jen pokud lumík stojí těsně u zdi. Znak + zrychluje celou hru, znak - ji zpomaluje.

Při zachránění alespoň 18 lumíků z 20 vydala hra heslo krecek. Jedním z mnoha možných programů, kterým lze tohoto cíle dosáhnout, je 993e994f.

Komentář

Hra má několik odlišností od klasických Lemmings, jejich nalezení necháváme čtenáři jako cvičení.

Pro zvídavé jsou k dispozici zdrojáky.

Při prvním pohledu na robůtkovu homepage Milanova pětiletá dcera prohlásila: "Jé, ten robůtek má na sobě telku!", čímž efektivně našla vedlejší úlohu. Poučení: nepodceňujte děti, někdy mohou Po drátě vyřešit rychleji než vy.

Úžasnou robůtkovu homepage vyrobil matějčík. Textové lumíky vymyslel a naprogramoval Jirka Benc.

Re: Po drátě 4: Řešení vedlejší úlohy č. 72 vladimir.navrat (18. 11. 2009 - 22:07) Sbalit(1)
Moje řešení:
111111111111111111111E1111111111111111E1
Re: Po drátě 4: Řešení vedlejší úlohy č. 72 Pavel Machek (20. 11. 2009 - 11:38) Sbalit(1)
...no jo, kdyz ma clovek vypnuty animace obrazku, tak se to blbe hleda :-).