Po drátě 6 – diskuze
Obecná diskuze o Po drátě 6.Připomínáme některé důležité části pravidel:
- Je zakázáno komukoliv (tedy i na libovolných diskuzních fórech) prozrazovat hesla, zadání úloh či jejich byť nepatrné části, naznačovat řešení úloh nebo radit.
- Výjimkou z předchozího bodu jsou speciální diskuzní fóra Po drátě (ne toto!), ke kterým dostanete přístup po vyřešení příslušné úlohy.
- Nezakazujeme vylívat si na diskuzních fórech zlost na čísla úloh či nadávat na jejich autory :-), nesmí při tom však být porušena výše uvedená pravidla.
- Není zakázáno prozradit ostatním hráčům, ke kterým úlohám přišla nabídka na nápovědu. Je však zakázáno prozradit, po jak dlouhé době nabídka přišla nebo co je obsahem nápovědy.
- Rovněž údaje o vedlejších úlohách, včetně toho, kde jste objevili heslo pro jejich zaslání, je zakázáno komukoliv sdělovat.
Prosíme vás o dodržování těchto pravidel, nekažte hru ostatním! Děkujeme.
Re: Po drátě 6 – diskuze
anicka (org)
(20. 1. 2012 - 20:36)
Sbalit(12)
Tady je zatím ticho jak v katedrále :)
Re: Po drátě 6 – diskuze
kdesi
(20. 1. 2012 - 20:39)
Sbalit(9)
To pretože mi stále posiela len kominika :) Ja som už asi úplne blbý, minule to bolo v zdrojovom kóde a teraz netuším.
Re: Po drátě 6 – diskuze
Paulos
(20. 1. 2012 - 20:46)
Sbalit(1)
Možná proto, že *cenzurováno*. A proto se ten *cenzurováno*. Zkus to *cenzurováno*.
(Sorry, ale pravidla jsou pravidla. :-D)
(Sorry, ale pravidla jsou pravidla. :-D)
Re: Po drátě 6 – diskuze
lukastyrychtr
(20. 1. 2012 - 20:46)
Sbalit(1)
Aspoň nejsem jediný... :)
Re: Po drátě 6 – diskuze
Mkyral
(20. 1. 2012 - 20:47)
Sbalit(4)
Vidím to naprosto stejně. Robůtek se asi zasekl :-D
Re: Po drátě 6 – diskuze
jakub
(20. 1. 2012 - 20:57)
Sbalit(2)
To není možný... Ještě se mi nestalo že, bych se zasekl na první úloze... Sem zkusil snad úplně všechno...
Re: Po drátě 6 – diskuze
rainbof
(20. 1. 2012 - 21:08)
Sbalit(1)
no taky mi to neni uplne jasny :) ale nevzdavam...
Dne 20. ledna 2012 20:57 jakub <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> To není možný... Ještě se mi nestalo že, bych se zasekl na první úloze...
> Sem zkusil snad úplně všechno...
Dne 20. ledna 2012 20:57 jakub <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> To není možný... Ještě se mi nestalo že, bych se zasekl na první úloze...
> Sem zkusil snad úplně všechno...
Re: Po drátě 6 – diskuze
jirka22
(20. 1. 2012 - 20:55)
Sbalit(1)
Kdybych otázku nevyřešil nebo nepochopil, to bych ještě ustál. Ale že ji ani nenajdu...
Re: Po drátě 6 – diskuze
Tomáš Janoušek
(20. 1. 2012 - 21:38)
Sbalit(4)
Stalo se robůtkovi něco? Neodpovídá mi. :-(
Re: Po drátě 6 – diskuze
Daniel Koukola
(20. 1. 2012 - 21:40)
Sbalit(3)
Ani mně ne, asi se porouchal. :-(
Re: Po drátě 6 – diskuze
rainbof
(20. 1. 2012 - 21:40)
Sbalit(2)
ani mě. je asi down.
Dne 20. ledna 2012 21:40 Daniel Koukola <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> Ani mně ne, asi se porouchal. :-(
Dne 20. ledna 2012 21:40 Daniel Koukola <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> Ani mně ne, asi se porouchal. :-(
Re: Po drátě 6 – diskuze
vojtech.trefny
(20. 1. 2012 - 22:24)
Sbalit(1)
Nápověda na dvě věci... Toho jsem si všiml sám, ale co s tím, to nevím! Věděl jsem, že jsem na tuhle soutěž moc blbej...
Re: Po drátě 6 – diskuze
skrlej
(20. 1. 2012 - 22:24)
Sbalit(4)
Zaseklý na trojce. :-// Vím, jak řešit, jen asi nemám správné vybavení.
Re: Po drátě 6 – diskuze
pavian
(20. 1. 2012 - 22:29)
Sbalit(1)
my sme se nakonec vybavili super posilou do teamu, on a jeho hlava bylo to
spravne vybaveni ... good luck ostatnim, byl bych tam furt...
Dne 20. ledna 2012 22:24 skrlej <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> Zaseklý na trojce. :-// Vím, jak řešit, jen asi nemám správné vybavení.
spravne vybaveni ... good luck ostatnim, byl bych tam furt...
Dne 20. ledna 2012 22:24 skrlej <diskuse@podrate.cz> napsal(a):
> Zaseklý na trojce. :-// Vím, jak řešit, jen asi nemám správné vybavení.
Re: Po drátě 6 – diskuze
nex
(20. 1. 2012 - 22:54)
Sbalit(4)
škaredá pětka. Nenávidím sociální sítě. Nenávidím je. A ani tahle se mi nelíbí.
Re: Po drátě 6 – diskuze
katerina.bambuskova
(20. 1. 2012 - 22:55)
Sbalit(1)
Tě můžu maximálně politovat ;)
Vedlejší úloha 91
Jirka Benc (org)
(20. 1. 2012 - 23:32)
Sbalit(3)
Vedlejší úloha 91 měla před chvílí výpadek, už je vše v pořádku, omlouváme se. Příčinu výpadku bohužel neznáme.
Re: Vedlejší úloha 91
kdesi
(21. 1. 2012 - 5:08)
Sbalit(2)
>>>Vedlejší úloha 91 měla před chvílí výpadek, už je vše v pořádku, omlouváme se. Příčinu výpadku bohužel neznáme.<<<
Tak to rýchlo zisti, páč nepostúpiš do ďalšieho kola :-D
Tak to rýchlo zisti, páč nepostúpiš do ďalšieho kola :-D
Re: Vedlejší úloha 91
Jirka Benc (org)
(21. 1. 2012 - 12:16)
Sbalit(1)
Příčinu výpadku jsme samozřejmě zjišťovali, ale nešlo to tak snadno, zvlášť, když člověk usíná nad klávesnicí (ale to asi znáte, což :-)). Nakonec byl hluboko v noci bužík objeven a zamáčknut, další problémy s touto úlohou už neočekáváme. Případné podrobnosti až zveřejníme řešení.
Re: Po drátě 6 – diskuze
skrlej
(21. 1. 2012 - 10:51)
Sbalit(3)
Pětka je ošklivá. Ani když jsem se vyspal, tak netuším, co dělat. :-(
Re: Po drátě 6 – diskuze
marek
(21. 1. 2012 - 11:32)
Sbalit(1)
Souhlas... A už mám pocit, že jsem tomu věnoval příliš času...
... uloha 9
mecirt
(21. 1. 2012 - 13:27)
Sbalit(6)
Achjo, musi ta uloha 9 byt tak brutalna? Takto sa k tym zaujimavym uloham vobec nedostanem ... :(
Re: ... uloha 9
pavian
(21. 1. 2012 - 14:02)
Sbalit(1)
souhlas
2012/1/21 mecirt <diskuse@podrate.cz>
> Achjo, musi ta uloha 9 byt tak brutalna? Takto sa k tym zaujimavym uloham
> vobec nedostanem ... :(
2012/1/21 mecirt <diskuse@podrate.cz>
> Achjo, musi ta uloha 9 byt tak brutalna? Takto sa k tym zaujimavym uloham
> vobec nedostanem ... :(
Veřejné oznámení o diskvalifikaci
Jirka Benc (org)
(21. 1. 2012 - 13:36)
Sbalit(7)
Ač neradi, právě jsme diskvalifikovali hráče, který provedl brute-force útok na pátou úlohu. Ještě jednou apelujeme na všechny, aby hráli fair, jinak nám to neustojí servery a budeme to tady moct zavřít celé.
Děkujeme a přejeme příjemnou hru.
Děkujeme a přejeme příjemnou hru.
Re: Veřejné oznámení o diskvalifikaci
Seki
(21. 1. 2012 - 15:00)
Sbalit(1)
já jsem zaseklý na úloze číslo 4 na 3ku jsem přišel asi po dvou hodinách :D
Re: Veřejné oznámení o diskvalifikaci
dark
(21. 1. 2012 - 18:15)
Sbalit(5)
no, mam pocit, že petka si nic lepsiho nez uder brutalni silou nezaslouzi...
absolutne nevidim, jak se s ni vypakovat, asi jsem prehledl neco naprosto zakladniho.
absolutne nevidim, jak se s ni vypakovat, asi jsem prehledl neco naprosto zakladniho.
Re: Veřejné oznámení o diskvalifikaci
vastada
(21. 1. 2012 - 18:18)
Sbalit(4)
Zatim az do 6 to bylo celkem bezproblemu, ale ta 6...? Uz nad tim nejakou chvili sedim a proste netusim z ceho tu informaci o hesle vzit, doufam ze k tomu alespon prijde napoveda jinak se pres to asi nedostanu...
Re: Veřejné oznámení o diskvalifikaci
pavian
(21. 1. 2012 - 18:37)
Sbalit(1)
borci, jak pisete, tak zmente aspon subjekt, porad tu koukam, ze prisla nova diskvalifikace ...
Re: Veřejné oznámení o diskvalifikaci
wormsik
(21. 1. 2012 - 19:21)
Sbalit(2)
ja uz nad tim sedim od vcerejska od 22 hodin a nemam stale sebemensi paru...bud je to tak trapny nebo to je hluboce nad moje schopnosti :D
Re: Po drátě 6 – diskuze
marxin.liska
(21. 1. 2012 - 19:58)
Sbalit(3)
Ahoj, jsem prave zasekly na uloze 8, uz me bohuzel nic nenapada. Kdyby me chtel nekdo vzit do teamu podobne urovne, rad se pridam, chtel bych jeste nejake ulohy resit.
Doufam, ze to neni protim pravidlum.
Kontakt: marxin.liska@gmail.com
Doufam, ze to neni protim pravidlum.
Kontakt: marxin.liska@gmail.com
Re: Po drátě 6 – diskuze
Martin Mares (org)
(21. 1. 2012 - 20:18)
Sbalit(2)
> Doufam, ze to neni protim pravidlum.
Není, pravidla dovolují stát se týmem kdykoliv v průběhu hry.
Není, pravidla dovolují stát se týmem kdykoliv v průběhu hry.
bruteforce
hsn
(21. 1. 2012 - 22:23)
Sbalit(5)
ja bych povolil bruteforce jako validni reseni. Organizatori by si meli nastavit spravne limity v sendmailu aby se muselo bruteforcovat z vice IP adres soucasne.
Re: bruteforce
Michal Kubeček
(21. 1. 2012 - 22:46)
Sbalit(4)
On Sat, Jan 21, 2012 at 10:23:43PM +0100, hsn wrote:
> ja bych povolil bruteforce jako validni reseni. Organizatori by si
> meli nastavit spravne limity v sendmailu aby se muselo bruteforcovat
> z vice IP adres soucasne.
Řekl bych, že už takhle je s přípravou hry a nastavením implementace
všech interaktivních úloh práce víc než dost. Pokud by organizátoři
ještě u všeho měli počítat se zabezpečením proti všem formám DoS útoku
ze strany nezodpovědných řešitelů, mohlo by se stát, že shledají, že už
té práce je moc, a radši se na to vykašlou. Nemyslím si, že by zrovna
tohle mělo být cílem.
Michal Kubeček
> ja bych povolil bruteforce jako validni reseni. Organizatori by si
> meli nastavit spravne limity v sendmailu aby se muselo bruteforcovat
> z vice IP adres soucasne.
Řekl bych, že už takhle je s přípravou hry a nastavením implementace
všech interaktivních úloh práce víc než dost. Pokud by organizátoři
ještě u všeho měli počítat se zabezpečením proti všem formám DoS útoku
ze strany nezodpovědných řešitelů, mohlo by se stát, že shledají, že už
té práce je moc, a radši se na to vykašlou. Nemyslím si, že by zrovna
tohle mělo být cílem.
Michal Kubeček
Re: bruteforce
Martin Mares (org)
(21. 1. 2012 - 23:08)
Sbalit(3)
Organizátoři k tomu dodávají, že učinit své servery blbuvzdorné alespoň
proti běžným odrůdám blbců by jistě dokázali, ale zabere to přeci jenom
docela dost času a ten je přeci lepší využít na výrobu další pěkné úlohy.
A hlavně -- na řešení úlohy hrubou silou přeci není vůbec nic zajímavého,
takže se snažíme úlohy vyrábět tak, aby bruteforcování stejně nepomohlo.
Anebo ... pst, možná se přeci jen jednou hezké bruteforcovací úlohy dočkáte...
Každopádně kdyby se taková objevila, bude to u ní naprosto jasně napsáno.
Medvěd
proti běžným odrůdám blbců by jistě dokázali, ale zabere to přeci jenom
docela dost času a ten je přeci lepší využít na výrobu další pěkné úlohy.
A hlavně -- na řešení úlohy hrubou silou přeci není vůbec nic zajímavého,
takže se snažíme úlohy vyrábět tak, aby bruteforcování stejně nepomohlo.
Anebo ... pst, možná se přeci jen jednou hezké bruteforcovací úlohy dočkáte...
Každopádně kdyby se taková objevila, bude to u ní naprosto jasně napsáno.
Medvěd
Re: bruteforce
Bilbo
(21. 1. 2012 - 23:17)
Sbalit(2)
Ne zcela... napr. jedna vedlejsi z uloha v nekterem z minulych rocniku podrate (tusim asi 2-3 roky nazpet) vyzadovala provest bruteforce MD5 hashe (nakonec se ukazalo ze to kyzene slovo bylo "hladomorna", coz bohuzel nebylo v mem bruteforcovacim slovniku, tudiz jsem mel smulu)
Ale byl to lokalni bruteforce co si lidi delaji na svem pocitaci (pripadne svem vypocetnim clusteru :) a nebombarduji tak stroje organizatoru.
Ono je taky tezke udelat bruteforce tak aby byl ferovy. U lokalnich stroju rozdil mezi vypocetnim vykonem "trosku slabsiho notebooku" (miliony MD5 hashu/sec) a "2 Ati karty v crossfire pres GPGPU" (desitky miliard MD5 hashu/sec). je dost znacny a to co pro nekoho je bruteforce na minutu pro jineho muze byt bruteforce na pul dne.
Ale byl to lokalni bruteforce co si lidi delaji na svem pocitaci (pripadne svem vypocetnim clusteru :) a nebombarduji tak stroje organizatoru.
Ono je taky tezke udelat bruteforce tak aby byl ferovy. U lokalnich stroju rozdil mezi vypocetnim vykonem "trosku slabsiho notebooku" (miliony MD5 hashu/sec) a "2 Ati karty v crossfire pres GPGPU" (desitky miliard MD5 hashu/sec). je dost znacny a to co pro nekoho je bruteforce na minutu pro jineho muze byt bruteforce na pul dne.
Re: bruteforce
Martin Mares (org)
(21. 1. 2012 - 23:41)
Sbalit(1)
> Ale byl to lokalni bruteforce co si lidi delaji na svem pocitaci (pripadne svem vypocetnim clusteru :) a nebombarduji tak stroje organizatoru.
Ten je zajiste OK. Co si kazdy dela doma, do toho organizatorum nic neni.
Pokud si treba myslite, ze pomuze na svem GPU vyjmenovavat vsechny mozne
dukazy Velke Fermatovy vety, zajiste tim pravidla hry neporusite :)
Ten je zajiste OK. Co si kazdy dela doma, do toho organizatorum nic neni.
Pokud si treba myslite, ze pomuze na svem GPU vyjmenovavat vsechny mozne
dukazy Velke Fermatovy vety, zajiste tim pravidla hry neporusite :)
Re: Po drátě 6 – diskuze
vojtech.sadek
(21. 1. 2012 - 23:50)
Sbalit(1)
Prispevek cenzurovan organizatory pro poruseni pravidel.
DoS způsobený hráčem
mq
(24. 1. 2012 - 9:48)
Sbalit(4)
Naše servery dnes v noci položil DoS způsobený hráčem. Dávejte si pozor na frekvenci requestů, nejsme Google, abychom ustáli všechno.
Možná by stálo upozornit na toto:
Pokud vám netcat nevrátí žádný výstup ze spojení, může to být tím, že jej zavřel příliš brzo. Některé verze netcatu se tohoto dopouštějí.
Možná by stálo upozornit na toto:
Pokud vám netcat nevrátí žádný výstup ze spojení, může to být tím, že jej zavřel příliš brzo. Některé verze netcatu se tohoto dopouštějí.
Re: DoS způsobený hráčem
Michal Kubeček
(24. 1. 2012 - 10:07)
Sbalit(2)
On Tue, Jan 24, 2012 at 09:48:27AM +0100, mq wrote:
> Možná by stálo upozornit na toto:
> Pokud vám netcat nevrátí žádný výstup ze spojení, může to být tím, že
> jej zavřel příliš brzo. Některé verze netcatu se tohoto dopouštějí.
Jmenovitě to dělá např. OpenBSD netcat, který je (bohužel) defaultem
v OpenSuSE 12.1. Řešením je použít "-q -1".
Michal Kubeček
> Možná by stálo upozornit na toto:
> Pokud vám netcat nevrátí žádný výstup ze spojení, může to být tím, že
> jej zavřel příliš brzo. Některé verze netcatu se tohoto dopouštějí.
Jmenovitě to dělá např. OpenBSD netcat, který je (bohužel) defaultem
v OpenSuSE 12.1. Řešením je použít "-q -1".
Michal Kubeček
Re: DoS způsobený hráčem
Martin Mares (org)
(24. 1. 2012 - 11:55)
Sbalit(1)
Následují trochu podrobnější informace. Během noci spadl hlavní herní server, takže robůtek byl mezi cca 02:55 a 08:30 mimo provoz a některé z interaktivních úloh taktéž. Všechny maily, které jste robůtkovi nebo organizátorům v té době posílali, byly uloženy ve frontě a posléze vyřízeny.
Vzhledem k tomu, že během noci přišlo robůtkovi jen několik mailů, rozhodli jsme se hru neprodlužovat.
Výpadek byl způsoben přetížením úlohy č. 15 (přiznejme si, že mírně nešikovně implementované) jedním z hráčů, který jí zahlcoval spojeními. Vzhledem k okolnostem jsme se rozhodli výjimečně sáhnout pouze po podmínečné diskvalifikaci spojené se zkrácením účasti ve hře.
Problém by se již opakovat neměl.
Vzhledem k tomu, že během noci přišlo robůtkovi jen několik mailů, rozhodli jsme se hru neprodlužovat.
Výpadek byl způsoben přetížením úlohy č. 15 (přiznejme si, že mírně nešikovně implementované) jedním z hráčů, který jí zahlcoval spojeními. Vzhledem k okolnostem jsme se rozhodli výjimečně sáhnout pouze po podmínečné diskvalifikaci spojené se zkrácením účasti ve hře.
Problém by se již opakovat neměl.
Re: Po drátě 6 – diskuze
misof
(25. 1. 2012 - 12:03)
Sbalit(1)
Vďaka za hru :)
Škoda, že som o nej zistil, až keď už tri dni bežala, mohlo byť aj lepšie umiestnenie (a viac by som sa snažil, keby naň bola ešte šanca :)). Ale aj tak som sa výborne pobavil, good job!
Škoda, že som o nej zistil, až keď už tri dni bežala, mohlo byť aj lepšie umiestnenie (a viac by som sa snažil, keby naň bola ešte šanca :)). Ale aj tak som sa výborne pobavil, good job!
Diky organizatorum
tcech
(25. 1. 2012 - 14:18)
Sbalit(1)
Diky organizatorum za zajisteni zabavy na tolik dnu.
Jen bych se primlouval jeste k tomu, abychom se u PoDrate 7 setkali jeste letos. Prijit o dalsi kolo jen kvuli konci sveta, to by byl opravdu pech.
Jen bych se primlouval jeste k tomu, abychom se u PoDrate 7 setkali jeste letos. Prijit o dalsi kolo jen kvuli konci sveta, to by byl opravdu pech.
Re: Po drátě 6 – diskuze
jan
(25. 1. 2012 - 14:49)
Sbalit(1)
Děkuji za perfektně připravenou hru. Moc jsem se bavil. Obzláště se mi líbily úlohy 8, 9, 10 a 13 (až jsem ji nestihl doluštit).
Re: Po drátě 6 – diskuze
Lubomír Dobšík
(25. 1. 2012 - 17:16)
Sbalit(1)
Děkuji za skvělou hru. Poklona!
Re: Po drátě 6 – diskuze
tibor.bajzik
(25. 1. 2012 - 17:24)
Sbalit(1)
Vďaka za super hru. Som rád, že som sa vďaka Vám zasa kopec nových vecí naučil. A môj úspech je, že som spravil o jednu šifru viac ako minulý rok. Tak dúfam, že bude ešte aspoň ďalších 7 ročníkov, aby som sa mohol aj ja prelúskať až nakoniec ;-)
Re: Po drátě 6 – diskuze
festr2
(25. 1. 2012 - 18:30)
Sbalit(3)
diky za super hru! Ocenil bych, aby hra trvala cely tyden, deti me okupuji a mam cas jen po vecerech :)
Re: Po drátě 6 – diskuze
anicka (org)
(25. 1. 2012 - 23:28)
Sbalit(2)
> diky za super hru! Ocenil bych, aby hra trvala cely tyden, deti me okupuji a
> mam cas jen po vecerech :)
Celý týden? Ale kdy budou orgové pracovat? Zatím to vypadá spíš tak, že to běží
půlku týdne a my pak tu druhou doháníme všechno, co jsme nestihli. :-)
> mam cas jen po vecerech :)
Celý týden? Ale kdy budou orgové pracovat? Zatím to vypadá spíš tak, že to běží
půlku týdne a my pak tu druhou doháníme všechno, co jsme nestihli. :-)
Diky
Zaboj Campula
(25. 1. 2012 - 23:01)
Sbalit(1)
Velký dík všem dráteníkům co tuto soutěž organizují. Doufám, nadšení vydrží a příští rok se dočkáme Po drátě 7. Už se těším.
Re: Po drátě 6 – diskuze
2nd
(26. 1. 2012 - 10:03)
Sbalit(1)
Taky bych rád poděkoval orgům za super zábavu, člověk si zase trošku potrápí hlavu a naučí se něco nového, díky díky díííky.