Po drátě 3: Řešení vedlejší úlohy E

Samotné zadání byl zvláštní binární soubor. Prohlídka hex-editorem odhalila, že je to čistokrevné UTF-8, mnozí ho asi jenom otevřeli v nějakém textovém editoru, který UTF-8 automaticky detekuje.

Co v něm bylo vidět, posuďte sami:

☃əʇəuʞəɹᴉuɐpɐzoɥᴉʇsᴉɹdᴉuɐʞsᴉzoɹd

Samé znaky vzhůru nohama (v Unicode jich kupodivu je spousta, používají se totiž v mezinárodní fonetické abecedě) a nakonec jeden znak, který ve většině fontů vypadá jako jakýsi divný brouk. Snadno zjistíme, že se jedná o znak s kódem 2603 (hexadecimálně), a jeden pohled do unicodových tabulek nebo webové aplikace UniView od Richarda Ishidy odhalí, že to má být sněhulák.

Komentář

Úlohu vymyslel Martin poté, co si jednou docela detailně přečetl specifikaci Unicode a celý večer se chechtal nad tím, jaká spousta divných znaků tam je (namátkově: sněhuláci, šachové figurky, notičky, symbol biohazardu, jin a jang, srp a kladivo, I-ťingové hexagramy, ... [třítečka]). Pak už si jenom vzpomněl, jak si kdysi hrál s psaním textů vzhůru nohama: nejdříve z číslic na sedmisegmentovém displeji (7350.15), pak z normálních písmenek ("umop apisdn") a nakonec z IPA, když se učil fonetiku.

Re: Po drátě 3: Řešení vedlejší úlohy E Michal Kubeček (3. 12. 2008 - 22:03) Sbalit(1)
Když se v terminálu nastavil dostatečně velký font, šel (přinejmenším v DejaVu Sans Mono) sněhulák poznat i přímo na obrazovce.