Po drátě 3: Řešení úlohy č.2
Úloha obsahuje pouze jednu jedinou HTML stránku - "odkazy" ve skutečnosti pouze různě skrývají a odkrývají jednotlivé odstavce na stránce pomocí kaskádových stylů. Že by tedy hrátky s CSS? Ano - to je vodítko pro řešení úlohy: po zběžném prohlédnutí zdrojového kódu stránky si všimneme okamžitě hlavičky stránky s odkazy na dva kaskádové styly, ten druhý pro tisk na tiskárnu. A je hotovo - po vytištění stránky (Print preview - šetřme lesy!) vidíme nápis "Heslo je Sekvoj".
Komentář
Snahou bylo vyrobit jednoduchou úlohu na téma blízké velké části účastníků, bez toho, aby museli cokoliv programovat. To perfektně splňuje WWW stránka - ty jsme bastlili na různých úrovních snad všichni, že?
I když jeden soutěžící uhodl heslo až na 29. pokus, většině nedělala úloha potíže. Nesprávné tipy na heslo vycházely z textu stránky (tj. soutěžící pravděpodobně nekoukali do zdrojového kódu). Nejčastěji se tak objevovala slova, která vypadala v textu nápadně: alky, poučení, Matylda - moje děti by měly radost, jak populární teď jejich oblíbená večerníčková kachna je :-) Narážka na linuxovou distribuci pojmenovanou podle tučňáka oslího zase inspirovala mnohé soutěžící ke zkoušení názvů linuxových distribucí jako hesla - všech možných, nejen Gentoo. Jeden to završil pokusem "hurd". Nejvíce by mě ale zajímalo, jak jeden účastník přišel na nápad poslat jako heslo slovo pažitka...
Úlohu vymyslel a se styly si pohrál Milan Vančura.